tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag...

Ha en bra alla <3 dag. Själv är jag hemma och kurerar mig, har åkt på en dunderförkylning, men nu känns det lite bättre så imorgon blir det nog jobbet igen.

Jag satt här på morgonen och tittade på nyhetsmorgon där de pratade om hjärtfel och hjärtoperationer och då kom jag att tänka på att det i mars är 6 år sedan jag själv gick igenom min hjärtoperation. Det som från början skulle bli en rätt enkel och okomplicerad operation blev en rätt dramatisk och jobbig resa för mig och mina anhöriga.
Men idag är jag fullt frisk igen och oändligt tacksam för att vi i Sverige har en sån fantastisk sjukvård och att forskningen inom hjärtsjukdomar kommit så långt.

Jag och en jobbarkompis pratade om detta för ett tag sen och hon undrade om denna händelse förändrat mig och min syn på livet och det har den nog, kanske mer än vad jag har tänkt på. Men en förändring är att jag vågar ta mer chanser vill prova nytt och det har jag ju gjort i arbetslivet. Jag försöker göra saker och prioritera det som jag mår bra av, umgås med vänner som ger energi. Det är ju mer vardag än helg så det gäller att man mår bra i vardagen, livet är för kort för att gå runt och må dåligt och vantrivas.

Inga kommentarer: