torsdag 10 december 2009

På jobbet är det fullt upp i december, julvandringar, julbord, grötfester och avslutningar avlöser varandra. Bergslagens lucia har varit på besök 2 dagar i rad på olika tillställningar i stora salen och imorgon kommer de visst också. På mitt jobb får man vara med om livets alla skeenden, man kan komma upp från skratt och stoj med småbarnen i bottenvåningen till fikabordet där någon precis varit och haft en begravning, tvära kast med andra ord. Idag var det begravning i kyrkan för en ung man som jag kände lite och efter hans begravning var jag tvungen att hämta en sak i kyrkan medans kistan och alla blommorna fortfarande fanns kvar. Det kändes underligt men samtidigt helt naturligt. Det är väl så när man jobbar i kyrkan där glädje och sorg kan finnas så nära.
Det är nog det jag tycker är så fint med mitt jobb med att det just är så varierat.

Inga kommentarer: