onsdag 26 augusti 2009

Fy idag har det varit en sån där stressig och jobbig dag, man har bara lust att skrika rakt ut -JAG ORKAR INTE!!! Men vad hjälper det. Ironiskt nog var jag på lunchteater på Folkan med jobbarkompisarna och teatern handla just om att man själv sätter gränser och mål för hur man vill leva sitt liv. Det handla om en man som var mitt i livet med allt vad det innebär, en chef som krävde massor av honom, en gammal mamma som behövde hjälp, barn som hade problem och en exfru som tjata om det ena efter det andra. Till slut sa kroppen ifrån och han blev sjukskriven.
Bra och tänkvärd föreställning.
Sen fick man ett pussel, men pusslet saknade en bit. Det var ett livspussel men visade att livet är svårt att få ihop och särskilt om det saknas en bit.

Min kväll bestod i att tvätta, städa, lägga emellan tårtor, laga mat, åka till sopstationen. Och när jag sen kom med Jacob till hockeyträningen så skulle vi städa i ishallen. Kul att det bara var 4 föräldrar som dök upp:(
Nu ska jag sitta framför teven ett tag och inte göra något.

Inga kommentarer: