lördag 4 oktober 2008

Additionsstress

Med det menas när man lägger ihop massa saker som flera andra gör och tror att man ska hinna med allt detta själv.
T.ex. En väninna har perfekt hemma, en annan vän motionerar mycket, en annan reser jättemycket, en annan bakar sitt eget matbröd och så blir man jättestressad för allt det där hinner inte jag!!!

Lugn vänner ni lider då bara av additionsstress. Tagga då ner och tänk efter vad är viktigast för just dig. Det kanske är viktigare att göra nåt med familjen en att ha lördagsfint hemma, och det finns folk som lever av att baka bröd så varför inte handla av dem. Och visst är det trevligare att sitta i soffan med en kopp te och sappa på teven än att gå iväg till ett gym.
Vad jag menar är att man måste inse sina begränsningar och om det nu finns några som klarar av allt detta så kan man fråga sig vilken livskvalitet har de egentligen?, de mår nog inte så bra utan putsar på sin fasad för att det kanske är lite sprickor innanför som de vill dölja.

Jag vet hur det känns jag har också svårt med det här men jag jobbar på det.

Idag ska i alla fall jag försöka ha en avkopplande lördag får se vad som kan dyka upp... En sak är säker jag ska inte städa!(tror jag)
Sköt om er där ute!

Inga kommentarer: